Morsans kväll

Det är inte ofta man ägnar en hel kväll åt morsan. Men idag gjorde jag det. Jag åkte ut till hennes ställe strax efter 11:30-tiden och återvände hem vid pass 22:30. Tämligen på örat, för mamma bjuder gärna.

And then the place got soggy with nostalgia, för då började vi gaffla om våra minnen från förr i tiden. Say no more! 

Nåväl, senare om aftonen lyckades jag faktiskt ta mig hem. Men det var på vippen. Morsan bjuder, som sagt, gärna, och då inte bara på mat, utan också på vin.

Just nu är jag inte bara glad att jag lever, utan också att jag fortfarande har en dito kvar. And no thanks to mum!

Kommentarer
Postat av: Magnus i Årsta

Bra, Lars. Man skall vara rädd om mammor! De uppskattar besök då och då. I morron skall vi glädja Janes mamma med att besöka henne och aväta en sill-lunch. Och min egen mor, om än inte så till åren kommen, uppskattade att vi lät oss bjudas med till en grekisk ö när hon fyllde jämnt häromveckan.
Hälsar
/Magnus

2007-06-21 @ 21:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0