Efter ett stick av...

Inom konsthistorien brukar reproduktioner inte sällan betitlas "Efter ett stick av..." och så konstnärens namn. För det mesta återfinns dessa i böcker, gärna med glossy paper och i flerfärgstryck. Och dyra som bara den.

I morse upplevde jag på arbetsplatsen en mer jordnära, konkret och handfast erfarenhet av samma rubrik. Dock i form av en infam gaddstekel av släktet Vespa Vulgaris, dvs en s.k. geting.

Den förbannade insekten hade sömngångaraktigt flugit omkring lite hipp som happ i arbetsrummet, för att sedan gömma sig i någon vrå.

Jag jobbade på med mitt och tänkte inte vidare på eländet. Inte förrän vid 9-draget, that is, då det kliade lite på vänsterarmen. Jag kliade tillbaka och då sänkte den gadden subcutant i mig. Som det sved!

Turligt nog är jag inte allergisk för då hade det kanske gått illa. Men nu, nästan tio timmar senare, svider det fortfarande. Må Fan göra hembesök i getingboet!

Jag är en fridens människa, men den sortens existenser tycker jag gott man kan avliva utan pardon. Jag har inga skrupler på den fronten.

Stekel, stekel på armen där, säg mig var min hoprullade tidning är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0