Olaga dojbroddar?

Under dagen tror jag mig ha begått ett gräsligt brott mot förhandenvarande lokala ordningsstadgar vad gäller uppförande i trafiken å Södermalm i Stockholm.

Som bekant är det ju förbjudet att köra dubbdäckade bilar på Hornsgatan därstädes. Inte ens dubbel- däckare får köra dubbdäckade. Dubbarna river upp asfalten och det skapas flingor i skyn som massakrerar och mördar varenda en som går förbi. Folk dör som flugor! Det märkliga är att det i alla andra delar av stan, på alla gator, är tillåtet att köra med dubbdäck. Kanske att de har annan asfalt där.

Emellertid skulle jag till Arbetsförmedlingen Kultur/Media å Söder Mälarstrand 45, alltså i det gamla Munchenbryggeriet. För oss fotburna är det enklast att nå från tunnelbanestationen Mariatorget (västra utgången) och sedan en promenad nedför Torkel Knutssonsgatan till Ludvigsbergs- gatans slutände.

Man måste då passera Hornsgatan vid ett övergångsställe. Och det var där jag begick mitt stora brott. Jag hade broddar fastspända på dojorna för att inte halka och stå på näsan.

Jag har alltså bidragit till att riva upp den isbelagda asfalten på Hornsgatan, frigöra miljoner giftiga partiklar och därmed döda ett okänt antal människor.

Mea culpa! Mea maxima culpa! (Som en f.d. statsminister en gång lät sin talskrivare citera åt sig).


Kommentarer
Postat av: Årstadals jihad

Jag misstänker att mina herre har passerat nära den Årstadalska hemliga spioncentralen kamouflerad till en herrekiperingsaffär döpt efter Årstadals mytomspunna spionchef fast man har bytt ut initialbokstaven a till ett ö och sedan ett k till ett q.



http://kartor.eniro.se/m/IR2Xx

2011-01-26 @ 03:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0