Fogerty yngre än jag, säger ökänd Mosebask

Den i Folkrepubliken Mosebacke ökände nikotinnyttjaren Blosso på Svartensgatan har nu återvänt från sin kortsemester (nästan 6 timmar) i grannlandet Sverige. Visum beviljades på fredagsförmiddagen den 2 juli och resan inleddes med ett besök å Folkungagatan 102, varefter chartern fortsatte mot Djurgården via färjeläget vid Räntmästartrappan.

Kommen till Allmänna Gränd äntrades därstädesvarande Gröna Lund, varest en för tillfället inrest amerikan ärnade underhålla massorna. Blosso placerade sig nästan mitt för scenen, blott några få tio-tal meter från densamma, och stod kvar från 19:00 till 21:20 då nikotinbristen och smärtan i benen tvingade honom därifrån. Konserten började 20:00.

Den inreste John Fogerty är kronologiskt äldre än Blosso, men därav kunde intet förmärkas. Fogerty hoppade omkring och spelade rock och tjoade som vore han en ungdom. Blosso, å sin sida, bara stod där.

Hemkommen till Folkrepubliken Mosebacke anfäktades Blosso genast av den samlade lokala skvaller-pressen. - Hur var det? Hur var det? undrade den. - Jo, det var så trångt att jag riskerar ett faderskaps-mål med kvinnan som stod framför mig, svarade en lätt generad Blosso. Därefter tillade han: - Det är tydligt att Fogerty är yngre än jag, med tanke på hur han hoppade omkring och gav järnet. Snacka om rockmusik! Jag kommer att vara lomhörd hela helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0