Fatalt morgonmisstag

Som jag sedan i somras är begåvad med medicin mot högt blodtryck, har jag nu, varje morgon, att inmundiga en tablett av en medicin och en halv tablett av en annan. Tillsammans 32,5 mg av det verksamma medlet.

I morse synes jag ha varit mer än lovligt förvirrad, för det blev en tablett av varje sort. Tillsammans 45 mg av den aktiva substansen. Detta slog mig först när jag svalt det andra pillret och då var det för sent.

Det var bara att snällt invänta reaktionen och hoppas på överlevnad. Jag klarade mig fram till galärbänken på jobbet, någon timme senare, men sen rann all kraft ut från under tånaglarna. Arbetskamraterna måtte ha trott att jag var kraftigt berusad, eftersom jag satt och höll i galärbänken för att inte trilla av stolen. Blodtrycket tör ha legat på omkring 25/8 eller något åt det hållet. (Normalt för mig är 140/90).

Det var det jävligaste jag varit med om! Inga fler såna misstag för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0