Förmälningscertifikat

Under utövande av vindsröjning har mycket grejs därstädes återfunnits. Härom nyligen en kopia av morsans och farsans protokoll vid deras "vigselförrättning" å svenska ambassaden i Paris, den 11 september 1950.

Kunde dom inte ha valt ett annat datum? Eller är det andra, mer senkomna, som borde ha valt ett annat datum?

Whatever! När jag några år senare tillverkades fanns det inga ondsinta typer som flög flygplan rakt in i höghus, eller ens mördade utrikesministrar. Dåförtiden gjorde man sånt på fritiden, om det ens skedde. Det verkar inte sannolikt.

I vilket fall blev jag lite förbluffad, och en smula nostalgisk, av att finna detta protokoll, underskrivet av förste ambassadsekreteraren Stig Rynell, som, av allt att döma, förrättade själva vigselakten.

Farsan är död sen två år, men i höst fyller morsan 87 och då ska jag nog visa henne protokollet.

Kommentarer
Postat av: Magnus i Årsta

Samma datum råkar också vara årsdagen för den dag jag och du-vet-vem träffades för en massa år sedan.
Ett ödesdigert datum?

2007-06-27 @ 20:14:29
Postat av: Årstadals Jihad

På dagen 60 år innan flygplanen körde in i höga hus, leråker och försvarshögkvarteret i väster - Pentagon - så tog man faktiskt det första spadtaget för Pentagon.
Exakt mitt emellan datumen ovan nämligen den 11 september 1971 fick Egypten sina nya konstitution. Ledarhuvudet för de misslyckade flygarna 2001 kom från Egypten.

2007-06-28 @ 16:09:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11625

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0