Mentalhygien

Härom dagen presterade en av Radio Vinyl 107:s morgonblabbare, Jonas heter han visst, en grej som jag tror att många av oss nog skulle behöva.

Uttrycket var "intellektuellt lavemang", som han menade att kanalen består lyssnarna med.

Ja, varför inte. Med tanke på allt det jag läser på jobbet, i min egenskap av presslektör, och det jag hör annorstädes, så vete fasen om han inte har rätt.

Nog vore det till båtnad för alla om både den lokala och den övergripande intellektuella konstipationen upphörde. Varför vara så låst i ett tänkesätt? Inte minst politiskt. Det finns ju hur mycket variation som helst!

Jag tror att det vore en god mentalhygieniskt åtgärd att ibland tänka på katrinplommon, vetekli och Purex. Det skulle nog rensa tankarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0