Internationell massage

Att resa till Skottland i dessa tider är inte lätt. Ondsintingar hotar ju att placera bomber i flygplan med brittisk anknytning. Alltså har man valt att skärpa säkerheten ordentligt. Better safe than sorry.

Redan på Arlanda fick jag lägga alla föremål med metall i en liten korg som skickades genom en röntgenapparat. Sen skulle jag gå igenom en detektor i form av en portal, som genast började pipa.

Man drog då igång mudderverket och muddrade mig både här och var. Jag tänkte på amerikanska polisfilmer, i vilka bovarna trängs upp mot en vägg med orden "Up against the wall, mudderfucker!"

På Arlanda sa man dock inget ofint utan nöjde sig med handpåläggning från Trapezius till Malleolus Lateralis. Sen lät man mig gå vidare till planet.

En flygresa senare skulles det bytas plan i Amsterdam, vilket innebar byte av transithall. Mellan dessa fanns en passkontroll och efter den en säkerhetskontroll. Samma rutin som på Arlanda och samma pipande när jag gick igenom detektorbågen. Samma handpåläggning och samma oskyldiga resultat.

En vecka senare var det dags att avsluta den skotska odysséen och jag infann mig därför på Glasgow Airport i god tid, eftersom jag anade att säkerheten där var mer skärpt. Ett uppmuntrande anslag i avgångshallen förbjöd medförandet i planet av allt från cigarettändare till brylcréme. Det sistnämnda i mitt fall tämligen överflödigt. Medhavd barnmat måste provsmakas av medhavda föräldrar inför ögonen på säkerhets-personalen. Också det i mitt fall överflödigt.

Men sen blev det värre. - Please take off your shoes, sir. Visst, sa jag och tog av mig högerdojan, varvid hela check in-kön till Marbella mangrant kollapsade. Vänsterdojan fällde kön till American Airlines Chicago-flight. När de satte in dojorna i röntgenapparaten gick en säkring. - They're pretty nasty but they're not illegal, sir. Ja, vad väntar dom sig efter en veckas trampande i värmen på inre Hebriderna?

Sen fick jag lämna ifrån mig allt med metall, inklusive fiskevästen, och lägga i en liten korg som röntgades, inklusive djungelhatten.

Och så var det dags för detektorportalen igen. Vad hände? Jo just det, fanstyget började pipa. Det var väl fyllningarna i tänderna som gav utslag. - Step this way, face me and hold out your arms if you please, sir. Tonen var artig men bestämd. Jag anade att det i kulisserna satt en marinsoldat med en kugelspruttchen riktad mot just mig. Så jag intog Jesus sista position med passet i näven.

Muddringen gick nu inte bara från Trapezius till Malleolus Lateralis, utan man passade också på att känna lite extra på Adductor Longus och Gluteus Minus. Som bonus klämdes det en smula på Scrotum, så att jag inte dolde dynamit just där. Uttrycket "sprängkåt" var i sammanhanget inte aktuellt.

Slutligen insåg man att jag inte var en vandrande bomb och lät mig fortsätta. - Thank you, sir. Sjuttio minuter senare upprepades samma procedur i Amsterdam.

Säkerhet i all ära, men efter all denna handpåläggning är jag rädd att Mudderverket kommer att skicka en faktura för "internationell massage".

Kommentarer
Postat av: Janne O.

Jag tror att du gillar att bli handpålagd, iallafall om det är kvinnliga vakter.Tack för kortet.

2006-08-27 @ 12:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0