Hälsan själv.

Högre makter har som bekant förbjudit konsumtion av gasös tobak å samtliga näringsställen i landet. Hittills har det gått bra, för rökarna har haft växthuseffekten till hjälp och det var inte förrän på juldagen som det vände och blev kyligare. Åtminstone i Stockholm.

För några timmar sedan stod jag frostnupen och stampade utanför stam(p)lokuset på Folkungagatan 102 med vederbörlig cigarett mot munnen.

Då dök det upp en liten besser-wissrig gossafjärs i galonbyxåldern, tittade stint på mig och sa: - Vet inte fabbro att de e falit att röka?

Vad gör man? Som jag rökt både det ena och det andra sen februarilovet 1968 är jag helt och fullt medveten om vad tobak, och andra rökbara substanser, kan åstadkomma med de respiratoriska organen. Se bara på Bob Marley!

Emellertid måste den lille dryge knodden kväsas, varför jag lutade mig ned till knähöjd och sa: - Jamen sörru, jag röker bara vegetariska cigaretter. Fiberrika, fettsnåla och med lågt GI-värde. Hälsan själv, sörru!

Jag tror inte meddelandet gick fram.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej morbror=) En förklaring, om ett ord i veckan! Etymologi...snackade om den sajten förut (om du minns) länken: http://mailer.omettord.se/
Rolig blogg du har=)

//Alexandra

2005-12-29 @ 23:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0