Reklam

Så här i valtider är jag extra skeptisk till reklamen som dimper ned i brevlådan. Som till exempel härom dagen.

"Laddad med finesser" var rubriken. Jojo, vilket partiprogram är det här nu då?

Blicken fastnade på nästa slogan "Kompakt, smidig, enkel att sköta och extremt lätt". Ja, då kan det i alla fall inte vara Göran Persson, skrockade jag glatt.

Den följande rubriken var "Objektiv i toppklass". Det lät trevligt, för så ojäviga människor är man minsann inte bortskämd med.

"Autofokus" lät också bra. Då hittar personen ifråga problemen själv, utan att man behöver påpeka dem.

Tydligen också en social typ: "Är lätt att handskas med direkt".

"Automatiken tar hand om det mesta". Duktiga medarbetare, således. Kanske ändå att den här typen kunde vara någon för mig.

Men så vaknade misstänksamheten: "Ger mycket för pengarna". Låter han sig köpas? En sån fal typ! Jäkla mutkolv!

Dråpslaget blev: "Trådlös fjärrkontroll". Aldrig i livet att jag röstar på en marionett som sprattlar i osynliga trådar!

Nä, jag får nog ta en ordentlig funderare på hur jag ska rösta i september. Och den där digitala kameran får vänta tills efter valet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0