En liten torr svensk

Av okänd anledning drar jag mig till minnes en episod som utspelade sig när jag krängde droger i Stockholms City.  Ja, alltså, i Systembolagets dåvarande butik vid Mäster Samuelsgatan, runt hörnet från Åhléns och uppför backen. Där dom numera säljer mobiltelefoner.

En dag kom det in en liten tanig och förgrämd gobbe och följande konversation utspann sig:

- Goddag, vad får det lov att vara?
- En sån som jag!
- Förlåt?
- En liten torr svensk, sa gobben med ett stort leende.

Det visade sig vara en halvflaska härtappad "Vermouth Sec". Jag tror mig minnas att jag inte började gapskratta förrän gobben hade lämnat butiken.

Kommentarer
Postat av: Magnus i Årsta

Elaka tungor vill göra gällande att det var dåvarande VD, Gabriel Romanus, som var kunden... men det är givetvis inte sant!

2006-07-20 @ 20:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0