Missbruk

Nedsjunken till midjan i hemelektronikträskets djupaste dy har jag nu skaffat mig en MP3-spelare. Den är inte större än varningstexten på ett cigarettpaket, men har plats för betydligt fler låtar än som fick plats på min gamla rullbandare från 1965.

Nu inleds alltså en era av seriöst missbruk av Dylan, Byrds, Creedence med flera. Hittills har det mest varit lite småsnortande hit och dit, men nu kommer jag att börja injicera musiken rakt in i öronen. Utan radiopratare och reklam.

Risken finns att jag går ett steg längre i missbruket: dvs köper en gitarr och lär mig lira låtarna ordentligt, nu när jag hör nyanserna i dem. Vi får väl se.

Tinnitus, here I come!

Kommentarer
Postat av: Magnus i Årsta

Välkommen i emm-pe-tre-gänget.
Men snälla, ingen gitarr! Shamrock har redan nog med taskiga trubadurer...

2006-04-04 @ 22:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0