Ordf. Pärlemos dotter gängar sig!

Det har nu officiellt eklaterats att ordf. Raul Pärlemos dotter, Eulalia Pärlemo, inom loppet av någon vecka kommer att ingå äktenskap med sin Danielle af Volket, grundare och innehavare av gymnastik- institutet Böjer & Bender. Den mosebaskiska skvallerpressen har sedan länge hackat Eulalia i hälarna och nogsamt granskat hennes flickvänner. Men nu är saken alltså ett faktum.

 

Ordf. Pärlemo sprudlar av entusiasm, men ser ett problem: - Jag är glad att min dotter äntligen har funnit kvinnan i sitt liv. Kanske blir det dock lite kärvt med tillväxten i familjen. Det är ju inte alldeles lätt för två kvinnor att på egen hand generera avkommor. Men jag misströstar inte, min son Sven-Philip och hans pojkvän ordnar nog den saken, säger ordf. Pärlemo. - Gud vad jag tycker pappsingen är jobbig ibland! Karl-Rupert och jag har inga som helst planer på barn, säger Sven-Philip i ett konträrt uttalande.

 

Som av en märklig slump råkar äktenskapsingåendet sammanfalla med grannlandet Sveriges kron- prinsessas, Victorias, dito. Ordf. Pärlemo förnekar dock allt samband: - Nej, det är rent slumpmässigt att det råkar inträffa på samma dag. Det svenska evenemanget är planerat sedan länge, medan Eulalia och Danielle bestämde sig i torsdags, säger han.

 

I vilket fall blir det stort ståhej i Folkrepubliken Mosebacke den 19 juni, då den lyckliga tilldragelsen äger rum. Efter överläggningar med den svenska legationen i Mosebacke, har man fått tillfälligt visum till Sverige så att vigseln kan ske i Katarina kyrka, den helgedom som ligger närmast den sekulariserade folkrepubliken.

 

Efter akten vidtar en kortege från kyrkan till korsningen Högbergsgatan/Östgötagatan, där visa och pass kontrolleras, varefter de unga tu färdas i galavagn runt Mosebacke Torg, för att sedan äntra Kanonbåten Sune (ordf. Pärlemos kanadensare) som för dem över plaskdammen på torget till den väntande bröllops- middagen å pizzerian vid hörnet mot Svartensgatan.

 

MBI (Mosebacke Bureau of Investigation) kommer hela tiden att hålla ett vakande öga över tilldragelsen så att inga extremistgrupper stör ceremonierna med ofina tillmälen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0