Omformatering

Att radera rubbet på en hårddisk och lägga in fräscha grejer tar sin tid. Närmare bestämt fyra timmar. Något som skedde igår.

Anledningen var en oförsiktighet från min sida, när jag stängde av brandväggen för att installera en ny och det hela gick i baklås. Följden blev en oändlig mängd reklam, spam, snusk och annat mög.

När jag väl lyckats installera både brandvägg och antivirusprogram satte jag igång det senare. Det tog nästan en halvtimme innan det lyckades ringa in en hel bataljon virus och kväsa dem.

Men nu är allt fräscht och fint; nytt WINDOWS XP, nytt OFFICE-program och dessutom ACCESS. Därtill en extern hårddisk på 250 GB med sparat material som också är virusfritt.

För att fira detta ska jag nu ikväll titta på Akira Kurosawas "Tora no O o Fumu Okotokachi" från 1945. En härlig film i vilken den medeltide generalen Yoshitsune, utklädd till munk, flyr från sin ondsinte bror Yoritomo som vill åt minst hela kungariket.

Ja...öh...alltså, jag syftar naturligtvis på "Männen som trampade på tigerns svans".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0