Om mödrars okända sidor

Min snart 85-åriga morsa ringde och undrade om jag kunde komma ut till henne på söndag och hänga tavlor. - Självklart, sa jag och undrade när på dagen det skulle passa. - Nja, det beror lite på vad det är för matcher på TV, sa hon. - Matcher? Vadå för matcher? frågade jag. - Jamen det är ju VM i fotboll, svarade hon med viss irritation.

Som jag själv är diplomerat okunnig i fotbollsbranschen, mina 52,5 manliga år till trots, blev jag en smula förvånad över morsans intresse. Jag nämnde det för henne. - Har du aldrig hört talas om Ronaldino? Det är min favorit! svarade hon.

Mådä. Eftersom halvtidspausen i matchen mellan Brasilien och Japan var på väg att ta slut, fick morsan bråttom: - Vi säger preliminärt att du kommer till lunch och så kan vi höras på lördag för närmare tider. Ha det bra, men nu kan jag inte prata längre för nu börjar andra halvleken. Hej då. Klick!

Snacka om att morsor ibland förvånar en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0