Vickys Gosskör

Det finns dom som får Nobelpris. Andra blir valda till president. Några får nöja sig med titeln Premiär-minister eller möjligen Statsminister. Åter andra blir Statschefer. Sen kan man utnämnas till Språkrör, Taltratt och vad det nu kan heta.

Det är blaha-blaha! Jag har nämligen överträffat dem alla genom att nyligen ha blivit invald i den illustra Vickys Gosskör. Det är ett sällskap på c:a 40 gobbar, av vilka kanske tre kan sjunga på riktigt och där de övriga gör det på pin kiv. Kanske i hoppet om att våra röster inte riktigt ska gå att urskilja i det allmänna brölandet. (Fast det lät rätt bra i måndags).

Huru som vilket; jag är mer smickrad över att ha blivit invald i en gosskör (52 bast och med haltande sångröst) än jag hade blivit av ett Nobelpris. Även om det senare ger bättre pröjs.

Kanske är det som med MC-klubbarnas gamla devis: Hellre jag lyss till den kolv som brast, än att aldrig ha startat en båge.

Eller nåt åt det hållet.



Kommentarer
Postat av: Alf Olsson

Lysande!

2006-02-01 @ 12:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0