En billig typ

Inför årets budget satt jag och bläddrade i de ekonomiska papperen. Allt stämde jättebra per månad och det ser ut som om kronofogden inte heller detta år kommer att sätta klorna i mig.

En förvånande post var den fasta telefonin till hemmet. Senast inbetalade räkning till Telia belöpte sig till 397 kronor för kvartalet, inklusive abonnemangsavgift.

I juni förra året köpte jag en tocken däringa mobiltelefon, så att morsan skulle kunna nå mig överallt efter farsans död. Det var en med kontantkort, till priset av 595 kronor, och i köpet ingick 50 kronor att prata för. Jag har ännu inte gjort slut på de stålarna.

Vore jag poet och hette Lars Bertil Amadeus Atterbom skulle jag alltså akta mig noga för att skriva en diktsamling med rubriken "Snacksalighetens Ö".

Telefonmässigt sett är jag en billig typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0